Publicitat = Convèncer i seduir.
La publicitat s'ha establert com una tècnica de comunicació massiva imprescindible per al funcionament dels mitjans de comunicació moderns. No sols difonen informació i missatges sinó que manté econòmicament molts mitjans per als quals és la principal font d'ingressos.
La publicitat investiga i analitza el públic i context social a servint-se de distintes disciplines com la psicologia, sociologia, antropologia, estadística i economia entre altres. Publicitat definició i explicació a Wikipèdia.
- Primer.- La publicitat necessita d'un patrocinador: És a dir, algú interessat a informar, recordar o persuadir a un públic objectiu, sobre els seus productes, serveis, idees, etc.; per la qual cosa, es diu que la publicitat es basa en la comunicació interessada en una fi.
- Segon.- La publicitat té un cost: El qual, varia d'acord al tipus de mitjà de comunicació que es va a emprar; per exemple, la televisió és molt més costosa que la publicació en un periòdic local.
- Tercer.- La publicitat té un públic objectiu: Si bé, la publicitat es caracteritza per utilitzar mitjans de comunicació massius, també va dirigida cap a un segment en particular; per exemple, una regió geogràfica, un segment demogràfic (homes, dones, nens, etc...), un segment socioeconòmic, etc...
- Quart.- La publicitat té objectius que complir: En general, els objectius de la publicitat són similars als objectius de la promoció, que són: Informar, recordar i persuadir. Per exemple, si l'objectiu d'una campanya publicitària és el de "provocar" un augment en les vendes d'un producte ja existent al mercat, llavors l'objectiu d'una campanya publicitària serà el de persuadir al seu públic objectiu perquè comprin.
- Cinquè.- La publicitat utilitza mitjans massius de comunicació: Depenent del públic objectiu al que es vulgui arribar i dels recursos disponibles, la publicitat fa ús de la televisió, la ràdio, els mitjans impresos (periòdics, revistes, etc.), l'internet, etc. Informació treta de promonegocios.net
- Història de la publicitat. A la pàgina web del Ministerio de Educación es tracta el tema de manera molt exhaustiva i amb exercicis interactius.
- El material La publicidad, un enfoque crítico d'Antonio Manzano Còrdova, s'estructura a diversos apartats en els quals s'incideix en els contravalors i esterotips que transmet la publicitat,
- Leer.es documentació per docents.
No hay comentarios:
Publicar un comentario