sábado, 12 de marzo de 2011

Fotografia versus Photoshop

  L'ús del programa Photoshop fa que les fotografies actuals siguin manipulades i ens mostrin una realitat distorsoniada fent-nos creure que la perfecció és possible. L'anunci de Dove denuncia aquest fet a la publicitat (Dove evolution 2006)


   Vos mostrarem una sèrie de fotografies mal retocades i publicades ... Comencem amb una imatge que ja gairebé s'ha convertit un clàssic entre aquest tipus de ficades de pota,  principalment per a la repercussió que va tenir en la premsa. La modelo Filippa Hamilton es va queixar a Ralph Lauren per la seva imatge retocada. Va arribar a sortir publicada en aquestes condicions a Japó encara que aviat van haver de retirar-la.

Una ma fantasma
Un melic que ha desaparegut

      Es lícit retocar les fotografies de premsa? aquesta pregunta es fan a la revista QUO.

       Podem llegir comentaris a favor: Carmen Cachero diu : "Es posible que con el retoque fotográfico se hayan producido algunos excesos, pero también podríamos decir que en el mundo de la moda se abusa de otras cosas en las que no se repara. Por ejemplo, el hecho de que una modelo se haya sometido a cirugía, o una actriz esté operada, también es una modificación de la realidad y nadie obligaría a poner un rótulo indicando: “La modelo de la imagen ha sido operada”. 
       I d'altres en contra: Manolo Toledo diu: "En las fotografías de moda, por ejemplo, es poco ético que te vendan una crema antiarrugas con una foto de una mujer de 70 años a la que se le ha puesto con Photoshop la cara de una veinteañera; o una modelo a la que le quitan 20 kilos y a quien la ropa parece ajustarse a la perfección."

En l'aspecte polític hem trobat  el seguent article titulat "En Europa los políticos tendrán que avisar cuando los carteles de su publicidad estén retocados con Photoshop", ens xerra de la problemàtica de l'ús indiscriminat del Photoshop en diversos camps de la fotografia i en especial de la publicitat. El mundo al instante

No hay comentarios:

Publicar un comentario