domingo, 11 de diciembre de 2011

El cinema i la fotografia

       Una fotografia en moviment es converteix en cinema, aquest és el principi bàsic, i més simple, que diferència ambdues arts: el moviment. Però no és l'única relació. El cinema li ha rendit constant homenatge a la fotografia. Aquí teniu un llistat de pel·lícules al llarg de la història del cinema, són algunes, però no les úniques.

1. Homes parapetats darrera d'un objectiu protagonitzen films com:
  • Dolce Vita (1960) Una sèrie d'històries que se succeeixen durant una setmana en la vida d'un Paparazi que viu a la ciutat de Roma.. El personatge de Paparazzo ha donat nom durant dècades a un dels oficis fotogràfics més criticats i injuriats socialment, malgrat la indubtable demanda de les imatges que obtenen.
  • Secrtets & lies (1996) Timothy Spall és un fotògraf social que, armat amb la seva camera, intenta aportar una mica d'il·lusió i alegria a la vida dels altres. I a més és el suport moral d'una família amb molts problemes, amb molts secrets, i amb poca franquesa entre els seus membres.
  • Calendar (1993) Un fotògraf i la seva dona van capturant imatges d'antigues esglèsies per a un calendari.
  • Pecker (1998) Edward Furlong interpreta a un jove fotògraf que és descobert després de realitzar una exposició amb imatges de la vida quotidiana del seu grup d'amistats. Fa una crítica al món de l'Art.
La Dolce Vita
2. Pel·lícules que tracten la fotografia amb fons romàntic.
  • Els ponts de Madison (1995) Clint Eastwood és un fotògraf de National Geographic que utilitza un Nikon  per immortalitzar els ponts de fusta del comtat de Madison i per enamorar a Meryl Streep.
  • La insuportable levitat de l'ésser (1988) Juliette Binoche documenta la primavera de Praga enmig del seu apassionat amor amb Daniel Day-Lewis.
  • The Truth About Cats & Dogs (1996) Comèdia romàntica. Una veterinària amb èxit i presentadora de radi amb baixa autoestima li demana a la seva amiga la modelo si es fes passar per ella quan un fotògraf vol veure-la.
  •  A lot like love (l'amor és el que té) 2005. És una comèdia romàntica. Noi coneix a noia amb la càmera. Noi dóna la càmera a la noia que es converteix en fotògrafa. Noi troba noia a través de les seves obres i es reuneixen.
  • High Art (1998) Una jove dona que treballa en una petita revista s'involucra amb un fotògrafa, ambdues tracten d'explotar una a l'altra per a les seves respectives carreres, mentre s'enamoren.
  • Els amants (Two lovers, 2008) Un drama romàntic sobre un solter dividit entre l'amiga de la família dels seus pares, amb la qual volen que es casi, i la seva nova veïna bella però volàtil. Joaquin Phoenix és un home abandonat per la seva dona amb tendències depressives i suïcides, que manté a ratlla en part per la seva afició a la fotografia.
  • Tada, kimi wo aishiteru (Heavenly forest, (2006) Aoi Miyazaki y Meisa Kuroki viuen un amor gairebé impossible mentre desenvolupen la seva afició i, posteriorment, la seva professió com a fotògrafs.
 
Els ponts de Madison
3. Fotoperiodistes en un conflicte bèl·lic:
  • L'any que vivim perillosament (1982) Linda Hunt interpreta a un fotògraf de premsa, que amb la seva càmera recorre Jakarta a la recerca de notícies.
  • La jaqueta metàl·lica (1987) Després d'una traumàtica instrucció com a infant de marina, Matthew Modine viu la guerra del Vietnam com a reporter de guerra carregant amb una o dues Nikon en plena ofensiva del Tet.
  • Salvador (1986)Un periodista, amb mala sort en els EUA, condueix a El Salvador per fer la crònica dels esdeveniments de la dictadura militar de 1980 ...
  • Les flors de Harrison (2002) Quan un reporter de Newsweek desapareix en la guerra a Iugoslàvia, la seva esposa viatja a Europa per trobar-ho.
  • Triage (2009) Un corresponsal de guerra vuelve antes de tiempo a casa sin su compañero.
  • Sota el foc (1983) Tres periodistes en un triangle amorós estan involucrats en una intriga política durant els últims dies del règim corrupte de Somozoa, Nicaragua, abans de la revolució popular en 1979.
 
4.  Les instantànies resolen o motiven crims en multitud de films negres o policíacs.

  • La finestra indiscreta (Alfred Hitchcock, 1954) Un accidentat James Stewart, espia al veïnat amb una càmera reflex i un potent teleobjectiu.
  • Una cara con Angel (1957) El fotògraf de modes Dick Avery fa una sessió de fotografia en una llibreria de Greenwich Village. Posteriorment, Avery examina les fotos i veu a Jo en el fons d'un sol tret. Ell està intrigat per la seva aparença única, igual que Maggie Prescott, l'editor d'una revista de moda.
  • Blow up (1966) David Hemmings és un prestigiós fotògraf de modes, que retrata a les més fabuloses models. Però també es veu immers en la resolució d'un misteri, mentre passeja per Londres prenent fotografies més personals
  • Memento (Christopher Nolan, 2000), les fotografies es converteixen en la memòria del seu amnèsic protagonista. Guy Pierce utilitza de forma extensiva les polaroids per generar referències i records artificials en la seva cerca de venjança per la mort de la seva esposa, salvatgement violada i agredida.
  • Alphaville (1965) Lemmy Caution es passeja per la ciutat de Alphaville armat amb una pistola i una camera fotogràfica, i ambdues són disparades a tort i a dret.
  • Llàgrimes negres (1998) Un tímid fotògraf i documentalista, Fele Martínez, és assaltat per dues drogoaddictes mentre passeja a la nit amb la seva càmera. I a partir d'aquí es veu embullat en una complexa relació amb la bogeria.
  • Los ojos de Laura Mars (1978) Laura Mars és una reeixida fotògrafa de moda i publicitat. El Detectiu John Neville assenyala similituds entre el seu art i les fotografies d'escenes de crims reals. Malgrat sospitar d'ella, aviat s'adona que ella no ha participat en cap dels delictes, sinó que pot veure el que està succeint a través dels ulls de l'assassí.
  • Retrats d'una obsesió (2002) Un empleat d'un laboratòri de fotografia s'obsesiona amb una jove familia. 
La finestra indiscreta
5. Biopics i històries reals

  • L'ull públic (1992) Basada en el fotògraf Weegee, que va recórrer Nova York a la recerca de successos amb la seva càmera de 4×5″, preajustada a f/16 i 1/200 s, enfocada a 3,3 metres, i amb un flaix de llums.
  • Retrat d'una obsessió (2006) Fals biopic de la fotògrafa Diane Arbus, a la qual coneixem com a assistent del seu marit, un fotògraf de moda, i que acaba adoptant la professió i un estil personal i característic amb la seva camera de doble objectiu.
  • Photographing fairies (1997) Un fotògraf obsessionat amb tractar de refutar la "fotografies" de les fades fetes per dues nines. Hi ha una altra versió sobre aquesta història verídica. Fairy Tale: A True Story (1997)
  • Les noies del calendari (2003) Relata els esforços per recaptar fons de l'Institut de la Dona per a un hospital local. Decideixen posar nues per a un calendari el que es converteix en una sensació en els mitjans de comunicació.
 
6. Poètiques

  • Amélie (2001) i el seu pretès van recorrent els photomatons de les estacions de ferrocarril de París intentant descobrir qui és el misteriós home que es fotografia en totes elles amb semblant impassible.
  • Smoke (1995) Harvey Keitel munta tots els dies a la mateixa hora la seva Cànon sobre un trípode per prendre una imatge des de la cantonada on té el seu estanc.

Smoke
7. Ciència ficció
  • Spiderman. la tapadora del super-heroi és el seu treball en la premsa com a fotògraf.
  • Soy el numero cuatro (2001) Dianna Agron interpreta a una adolescent en l'institut, amb aspiracions a ser la paparazzi local i s'enamora d'un noi amb superpoders.
     

No hay comentarios:

Publicar un comentario