martes, 17 de diciembre de 2013

El paisatge.

        El tema del paisatge ha estat un gènere recurrent en la història de l'Art. Per tant, amb la invenció de la fotografia el tema s'ha mantingut i ha cobrat altres dimensions. A més, és un tema poc controvertit.
        És un tema molt canviant, es a dir, un mateix paisatge pot ser diferent depenent de l'època de l'any, del temps que faci, de l'angle des del qual ho fotografiem i de l'enquadrament que escollim. 

Ansel Adams

        La fotografia més antiga de la qual tenim coneixement va ser el paisatge Vista des de la finestra, realitzada per Nicephore Niepce en 1826.  A causa de l'escassa sensibilitat dels primers suports utilitzats pels primers fotògrafs, els paisatges urbans o rurals són fotografiats quan no hi ha gens en moviment a fi d'evitar que sortissin borrosos (l'exposició d'aquesta primera fotografia va ser de vuit hores). 

Vista des de la finestra, Niepce

       A pesar que la tècnica fotogràfica va anant avançant al llarg de la seva història, molts fotògrafs han continuat fent fotografies evitant a les persones en persecusió de la naturalesa pura sense les intrusions humanes. L'interès s'ha dirigit a les formes naturals, la llum, la metereologia, etc. Per tant, molts dels grans fotògrafs paisagistes han estan fervents defensors de la preservació de la natura com Ansel Adams, Edward Preston, Chris Kotsiopoulos, Marc Adamus, Per Bak Jansen, Stuart Klipper, etc.
Marc Adamus
Matthew Brandt. Grays Lake, ID7, 2013.



Per paisatge podem entendre l'espai natural i l'urbà
   
      El paisatge urbà i industrial és una vertent del paisatge que ha interessat a molts fotògrafs: Eugène Atget, Karl H. Schmölz (fotògrafs més clàssics), Bernd i Hillia Becher , Edward Burtynsky (fotògrafs més actuals), entre d'altres.

Karl H. Schmölz
Bernd and Hillia Becher

Important a tenir em compte quan feseu una fotografia de paisatge:

   1. Hora del dia. Les llums més benvolgudes són les que es produeixen entre l'alba, l'alba i els primers minuts de sol directe i, a la tarda, des que el sol incideix obliquament fins al crepuscle. Quan la llum incideix lateralment, el paisatge guanya en volum i les textures són més evidents.
   2. Perspectiva/ punt d'interès: les línies convergents i l'hotitzò. Els paisatges són molt amplis i és important cercar un punt d'atenció.
   3. Punt de vista: on col·locam la càmera de fotos és important. De vegades un picat o contrapicat farà que la vostra fotografia sigui més interessant.
   4. Color. No només l'hora del dia ens marca una tonalitat de colors, sinó que hem de tenir en compte els colors propis i dominants del paisatge: seuva, desert, marina, etc.
   5. Composició. La regla dels terços atorguen al fotògraf una primera base sòlida per compondre una imatge. Aquesta famosa regla consisteix que, a l'hora d'enqaudrar el paisatge, evitem col·locar la línia de l'Horitzó just a la meitat de l'enquadrament.
   6. Tècnica. Millor amb un objectiu gran angular i tenir un trípode per fer les fotos amb una major obertura i menys velocitat.
   7. Cel i núvols. De vegades ens interessa donar més espai al cel ennigulat.

ESTILS: Romàntic, descriptiu, etc. Blog Altfoto

Enllaços interessants:
el blog dzoom nos propone consejos para extraer lo mejor de cada paisaje.


TREBALLS D'ALUMNES

Lucía C.

Laura R.

No hay comentarios:

Publicar un comentario