jueves, 7 de febrero de 2013

Estereotips en la publicitat.

   Estereotip. "Imatge o idea acceptada comunament per un grup o societat amb caràcter immutable". RAE

  • sexista: fa referència a la diferència de sexe que s'han anat perpetuant sense cap lògica: La dona és feble, els homes no ploren, etc. 
  • dona: la dona és la pitjor parada en el que a estereotips es refereix, i sobretot en la publicitat. O bé la hi reclou a la casa o és l'objecte de desig de l'home. Quan fa feina aquestes són les tradicionals femenines: infermeres, secretàries, etc.
  • home:  fort, emprenedor, seductor, etc.
  • classista: fa referència als grups socials segons el seu poder adquisitiu. A la pobresa va associada tots els mals (delinqüència, alcoholisme, brutícia, etc), i a la riquesa i a la riquesa l'avarícia, l'egoisme, ostentació, etc.
  • racial: fa referència a la raça, ètnia o grups humans que viuen en diferents localitzacions geogràfiques. Tradicionalment s'ha sustentat en la dominació ètnica: gitanos lladres, jueus avars, els del sud vagues, àrabs terroristes, etc.
  • edat: els infants van vestits amb un color segons el seu sexe,(blau/rosa),  els nens/as escullen les joguines segons els seus rols (nines, cotxes, etc.), els joves són rebels, alegres i inestables, i la gent gran serena, tranquil·la i conservadora.

La societat ha creat uns estereotips que han estat perpetuats i amplificats pels mitjans de comunicació.





Els estereotips són idees preconcebudes sense cap fonament algun. Aquests estereotips s'han d'anar eradicant amb una bona educació i cal estar en contra d'ells quan els detectem. Hem trobat un decàleg per detectar el sexisme als anuncis.

Presentació en Powe Point dels Estereotipos en publicidad.


Los anuncios más racistas vistos en TV. ElDiarioes

No hay comentarios:

Publicar un comentario