sábado, 6 de octubre de 2012

El fotomuntatge i la publicitat

     El tractament d'imatges digitals ha permès ampliar de manera considerable les possibilitats de combinació i manipulació d'imatges que, des dels inicis de la fotografia i sobretot durant el segle XX, s'havien aconseguit mitjançant el collage, el fotomuntatge, el colorejat de les fotografies o el retoc dels negatius. El fotomuntatge utilitzat en publicitat permetia manipular persones i objectes, descontextualitzar-los, relacionar-los amb d'altres elements, inventar escenes i jugar amb la seva grandària i col·locació.
 

Garrigosa

     Actualment molts anuncis gràfics o cartells estan fets a partir de muntatges fotogràfics realitzats digitalment que permeten tota mena de manipulacions i aplicació d'efectes visuals, que per un costat han ampliat les possibilitats plàstiques dels muntatges però també la capacitat i els recursos per intentar fer arribar un determinat missatge al públic, seduir-lo i fer que adquireixi el producte.

Anuncis




     Crear un fotomuntatge avui dia és una tasca molt fàcil amb l'ajuda dels ordinadors, ja que existeixen programes que faciliten aquesta tasca, alguns d'ells són: Adobe Photoshop o GIMP. Amb aquests programes s'aconsegueix un treball precís i ràpid, es fa digitalment, oblidant les retallades i disimulant els fragments fusionats. Desapareix l'encant de les imatges trobades i retallades guanyant en precisió i naturalisme.


1 comentario: