martes, 6 de septiembre de 2011

Imatges subliminals

    Des que la persona s'aixeca al damatí és estimulada per constants missatges visuals i sonors. Els diferents mitjans de cominicació han fet servir alguna vegada els misatges subliminals, sobre tot en l'àmbit de la publicitat.

    Però què és un missatge subliminal, o imatge subliminal?  Segons Wikipèdia: Un missatge subliminal és una senyal o missatge dissenyat per passar per sota (sub) dels límits normals de percepció. Pot ser per exemple, inaudible per a la ment conscient però audible per a la ment inconscient o profunda; pot ser també una imatge transmesa d'una manera tan breu que passi desapercebuda per la ment conscient però així i tot, percebuda inconscientment. Cal destacar que un consens gairebé total entre psicòlegs i investigadors va arribar a la conclusió que els missatges subliminals no produeixen un efecte poderós ni durador en el comportament.



L'ingredient subliminal preferit (com gairebé tots els missatges d'aquest tipus), tracten sobre temes sexuals, i moltes vegades ho podem apreciar de manera simple i explícita, com a la primera imatge, o a moltes altres amb una certa ambigüitat.












 





      No hem d'oblidar que ens influeixen els cinc sentits en tota la nostra vida, i reaccionam segons les olors, els sons o les imatges que percebem. En el cinema es crean diferents estats d'ànim només amb la música per fer sentir angoixa, por, intriga, emocions i adrenalina com és el cas de les pel·lícules d'acció que posen rock dur en les seves escenes o, si escau, música romàntica quan l'escena és de seducció.

No hay comentarios:

Publicar un comentario