Línia de temps dels mitjans de comunicació realitzada per Gerardo Lozada.
lunes, 20 de mayo de 2019
Línea de temps
miércoles, 15 de mayo de 2019
Pila de coses
Què volem dir amb una pila de coses? Objectes del mateix estil o forma amuntegats/col·locats de manera ordenada o desordenada.
A partir del S. XX trobam una sèrie d'artistes fan feina amb aquest concepte d'apilar coses principalment en el camp de l'escultura. Aquests artistes pertanyen als següents moviments artístics: Art Povera, Nou Realisme, Land Art o l'Art Conceptual.
![]() |
Untitled (Metamorphosis),1976. Pistoletto |
![]() |
South Bank Circle, 1991. Richard Long. Tate gallery. |
![]() |
Snow balls, Andy Goldsworthy |
![]() |
Gaz à Tous les Étages, 1961. Arman |
Durant els darrers anys ens hem trobat amb artistes o amateurs que es dediquen a fotografiar objectes perfectament col·locats, principalment disposats sobre una superfície plana i en format rectangular. Pot ser per color, per forma, per tema o altre característica comuna. Podeu fer una ullada a Things organized neatly.
Ara et toca a tu fotografiar un cúmul d'objectes de la mateixa índole, color o forma de manera artística. Els objectes poden estar ordenats o desordenats.
![]() | |
Rubén Gutiérrez |
![]() |
Marta Bordoy |
Etiquetes de comentaris:
Exercicis: fotografia
lunes, 8 de abril de 2019
Patrò i simetria
![]() |
Carlo Cafferini |
![]() |
Propiedad privada per mingusmutter |
La simetria i els patrons ens envolten, tant en l'entorn natural com urbà. De fet el concepte de simetria i el de bellesa estan molt lligats al llarg de la història de la humanitat. Per tant, és un tema ideal per a fotografiar creant composicions molt interessants.
Des del moment en el qual el patró és un elements que es repeteixe apareix, inherentment, el concepte de ritme en les composicions.
Hi ha dues formes de fotografiar un patró o una simetria:
- Mantenint la regularitat, l'ordre i la seqüència matemàtica
- Trencar la composició introduint un element diferent o trencar les pautes internes i dominants de la imatge.
![]() |
Chad Baori Stepwell, Rajasthan, India, 2016, Steve McCurry |
Etiquetes de comentaris:
Exercicis: fotografia
miércoles, 27 de marzo de 2019
Contrallum
2. Una potent font de llum: natural o artificial. Col·loca l'objecte/subjecte que vols fotografiar davant de la llum, entre la cambra i la font de llum . És a dir, el sol quedarà darrere de la silueta que vols fotografiar.
La millor llum per a aquest tipus de fotografies és la solar. Especialment l'alba o el capvespre són un bon moment per a fer aquest tipus de fotografia, ja que el sol està més baix i resulta més fàcil fotografiar la silueta. A més, la gamma dels colors en aquestes hores del dia són més pictòrics.
3. Convé que el fons sigui neutre, sempre que no estigueu fotografiant la silueta d'una ciutat o un paisatge.
![]() |
Civils fugint de Basra, Iraq, 2003 por Paolo Pellegrin |
Etiquetes de comentaris:
Exercicis: fotografia
martes, 19 de marzo de 2019
Paisatge urbà
La fotografia de paisatge urbà no es tracta només dels edificis. De fet, les persones, els cotxes, els cartells, el cel o l'horitzò poden ser una part important de la fotografia.
També és important el punt de vista. Tan interessant pot ser treure una fotografia des de baix (un carrer, una plaça) com des d'adalt (des d'una finestra o d'un terrat). Altres aspectes a tenir en compte són per exemple: els reflexes dels cristalls dels edificis, l'hora (nit o dia), les ombres o els contrallums.
També és important el punt de vista. Tan interessant pot ser treure una fotografia des de baix (un carrer, una plaça) com des d'adalt (des d'una finestra o d'un terrat). Altres aspectes a tenir en compte són per exemple: els reflexes dels cristalls dels edificis, l'hora (nit o dia), les ombres o els contrallums.
![]() |
Roma, 1959 per Henri Cartier_Bresson |
![]() |
Ernst Haas. new York, 1951 |
Etiquetes de comentaris:
Exercicis: fotografia
lunes, 18 de marzo de 2019
Percepció
En què ens fixam quan veim un anunci?
Anunci Test your awarness. Look out for cyclists (2008)
Anunci Skoda Fabia, Attention test (2015)
La vista ens enganya!!!
Etiquetes de comentaris:
Espot,
Publicitat
viernes, 22 de febrero de 2019
Publicitat comparativa
Una pràctica molt comú en els EEUU és fer campanyes publicitàries en contra de la competència, això es diu publicitat comparativa. A la Unió Europea està prohibit.
Publicitat comparativa o guerra publicitària, és una publicitat en la qual un producte o servei, esmenta específicament el nom d'un competidor per al propòsit exprés de mostrar que el competidor és inferior al producte esmentat (Wikipedia)
Aquí teniu uns quants exemples:
Publicitat comparativa o guerra publicitària, és una publicitat en la qual un producte o servei, esmenta específicament el nom d'un competidor per al propòsit exprés de mostrar que el competidor és inferior al producte esmentat (Wikipedia)
Aquí teniu uns quants exemples:
- McDonalds vs Burguer King (2011)
- Pepsi Cola vs Coca Cola: Pepsi Cola, Pepsi Cola 2,
- Adidas versus Nike
- Audi, Mercedes i BMW,
- Audi
- Mecedes Benz, copia del anuncio por Jaguar
- Samsung vs iphone
Etiquetes de comentaris:
Espot,
Publicitat
Suscribirse a:
Entradas (Atom)