miércoles, 13 de febrero de 2019

Classificació del tipus de publicitat

    Què és la publicitat? Comunicació massiva que té per objecte informar, persuadir i aconseguir un comportament determinat de les persones que reben aquesta informació.(diccionari cat.)

    La publicitat ens envaeix constantment el nostre espai sigui físic o visual. Trobem publicitat en diaris, revistes TV, radio, cinema, telèfon, internet, carrers, mobiliari de carrer, etc.
    La publicitat digital és la que està experimentant un major creixement en comparació amb la resta de mitjans: Correu electrònic, xarxes socials, pàgines web, blocs, publicitat en els vídeos (youtube, vimeo), en les app, jocs, etc.

Podem dividir la publicitat segons les seves funcions:

1. En funció del seu contingut:
  • Informativa. Donar a conèixer un producte nou, una idea, un servei o una empresa.
  • Persuasiva. Convèncer, influir en els seus hàbits i fidelitzar al consumidor
  • Econòmica. Vendre un producte i potenciar el seu consum. També contribueix a finançar els mitjans de comunicació.
  • Estètica. Aspecte creatiu de la publicitat. Alguns artistes o directors de cinema han fet publicitat. Obres d'art.
  • Emotiva.  Mitjançant la tècnica de la seducció i l'estímul de les emocions i els sentiments aconseguir arribar al consumidor.
2. En funció del nombre d'anunciants
  • Publicitat individual. Quan només existeix un anunciant.
  • Publicitat col·lectiva. Sol ser utilitzada quan es promocionen productes complementaris en el seu consum.. Per exemple, moltes vegades les marques d'alcohol ofereixen en un mateix pack també la beguda per a barrejar.


3. En funció de l'abast geogràfic: local, regional, nacional i internacional.
4. En funció del mitja de difusió.
2018
 5. En funció de la naturalesa de l'anunciant:
  • Publicitat per a empreses privades. És el tipus de publicitat al qual solem estar més acostumats perquè la veiem en el nostre dia a dia. El seu objectiu és influir en el comportament de compra sobre un producte i/o servei comercialitzat per una empresa privada.
  • Publicitat per a organitzacions sense ànim de lucre. Principalment es tracta de conscienciar a la societat sobre les activitats que realitzin aquest tipus d'organitzacions i també per a tractar de captar més persones interessades en aquest tipus d'iniciatives.
  • Publicitat per a l'Administració Pública. Igual que en l'anterior cas, aquí tampoc s'embeni directament cap producte però sí que es tracta de potenciar la imatge de marca de l'Administració Pública.
    Ja sigui mitjançant publicitat de la pròpia Comunitat Autònoma per a tractar d'augmentar les visites turístiques o per a informar sobre determinats aspectes.
Informació treta de : MK@

No hay comentarios:

Publicar un comentario