Un lipdub o lip dub es pot traduir com a"doblatge de llavis"
La moda del lipdub que ha sorgit en Internet consisteix a gravar un vídeo musical realitzat per un grup de persones que canten en playback mentre sona la música en un reproductor mòbil. Es realitza en un únic plànol seqüencia. No importa la qualitat del so de la presa perquè és en l'edició posterior quan s'incorpora la cançó com a banda sonora.
Amb aquests vídeos, els seus autors, a més de realitzar de forma col·lectiva una experiència creativa, molt divertida i sense complicacions tècniques, solen tractar de mostrar el bon ambient en una institució determinada: universitat, empresa, instituts, pobles, etc. Han adquirit gran popularitat gràcies a les pàgines com YouTube o Vimeo.
Aquests videoclips tenen com a objecte no només deslligar la creativitat, sinó aconseguir l'atenció i promoció entre els usuaris de la Web. Gràcies a les descàrregues que es facin del lipdub i a la promoció que els usuaris realitzin entre les seves xarxes de contactes, la projecció i publicitat de la institució es veurà augmentada per creixes.
Passos per crear un lipdud
• Escollir la cançó
• Localització de l'espai (exterior o interior), prestant molta atenció a la llum
• Storyboard
• Assaig general i Rodatge
• Muntatge final
El lipdub en les empreses
La web està modificant els hàbits i costums i sobretot els hàbits de consum. Aquesta és una dada important que no ha passat desapercebuda per les empreses i les institucions que s'han pujat al tren del lipdub.
El lipdub com a estratègia d'empresa pensada amb una intenció promocional ja s'està duent a terme a diversos països, entre ells Espanya, com a exemple podem nomenar l'aerolínia Vueling i la Departament de Justícia de Catalunya. Es tracta de vincular als usuaris amb la marca, de tal forma que exerceixin un paper actiu en la seva consolidació a través de la promoció de la mateixa a les seves xarxes de contactes.
Les característiques essencials per aconseguir una estratègia de màrqueting són: empatia, espontaneïtat, autenticitat (la gent, producció i situació semblen reals) participació col·lectiva, diversió, innovació i una promoció suficient i adequada.(Germán Piñeiro)
Departament de Justicia
Vueling
El poble de Son Servera (Mallorca)
La moda del lipdub que ha sorgit en Internet consisteix a gravar un vídeo musical realitzat per un grup de persones que canten en playback mentre sona la música en un reproductor mòbil. Es realitza en un únic plànol seqüencia. No importa la qualitat del so de la presa perquè és en l'edició posterior quan s'incorpora la cançó com a banda sonora.
Amb aquests vídeos, els seus autors, a més de realitzar de forma col·lectiva una experiència creativa, molt divertida i sense complicacions tècniques, solen tractar de mostrar el bon ambient en una institució determinada: universitat, empresa, instituts, pobles, etc. Han adquirit gran popularitat gràcies a les pàgines com YouTube o Vimeo.
Aquests videoclips tenen com a objecte no només deslligar la creativitat, sinó aconseguir l'atenció i promoció entre els usuaris de la Web. Gràcies a les descàrregues que es facin del lipdub i a la promoció que els usuaris realitzin entre les seves xarxes de contactes, la projecció i publicitat de la institució es veurà augmentada per creixes.
Passos per crear un lipdud
• Escollir la cançó
• Localització de l'espai (exterior o interior), prestant molta atenció a la llum
• Storyboard
• Assaig general i Rodatge
• Muntatge final
El lipdub en les empreses
La web està modificant els hàbits i costums i sobretot els hàbits de consum. Aquesta és una dada important que no ha passat desapercebuda per les empreses i les institucions que s'han pujat al tren del lipdub.
El lipdub com a estratègia d'empresa pensada amb una intenció promocional ja s'està duent a terme a diversos països, entre ells Espanya, com a exemple podem nomenar l'aerolínia Vueling i la Departament de Justícia de Catalunya. Es tracta de vincular als usuaris amb la marca, de tal forma que exerceixin un paper actiu en la seva consolidació a través de la promoció de la mateixa a les seves xarxes de contactes.
Les característiques essencials per aconseguir una estratègia de màrqueting són: empatia, espontaneïtat, autenticitat (la gent, producció i situació semblen reals) participació col·lectiva, diversió, innovació i una promoció suficient i adequada.(Germán Piñeiro)
Departament de Justicia
Vueling
El poble de Son Servera (Mallorca)
No hay comentarios:
Publicar un comentario