La influència de la sèrie de televisió Mad men ha remogut tots els ciments del disseny. No nomès el del disseny gràfic, sinó també a tocat a la moda, l'interiorisme, etc. S'han publicat llibres rescatant el dissenys dels anys 50 i 60 (
Advertising from the Mad Men Era, editat per Tashen) i revistes con
Newsweek que han dedicat un homenatge a la sèrie.
Mad Men és una sèrie dramàtica de televisió creada per Matthew Weiner.
Agafa com a ambient la ciutat de Nova York
durant els anys seixanta, i gira al voltant del conflictiu i competitiu
món de la publicitat, i segueix les històries dels homes i dones que
treballen a l'agència
Sterling Cooper i més tard a
Sterling Cooper Draper Price, que fan del fet de vendre tot un art.
Mad Men també es caracteritza per la seva autenticitat
històrica, el seu estil visual, el guió i les actuacions, per això ha
guanyat diversos premis, entre els quals destaquen tres Globus d'Or i nou premis Emmy. (Vikipèdia)
Si no has vist mai la sèrie de tv fes-li un cop d'ull al començament per veure els títols de crèdit.
Mad men crèdits.
Los anuncios de Mad Men revolucionan el metro de Nueva York. En aquest article podem llegir:
"Tras un año y medio de espera,
Mad Men regresa
a las pantallas estadounidenses con el estreno de su quinta temporada.
Pero antes de instalarse en los salones de casa, la silueta minimalista
con la que arrancan los títulos de crédito de la serie, ese hombre
trajeado que se precipita en el vacío y al que vemos caer entre
edificios cargados de anuncios con ojos y piernas de mujer, es el
protagonista de la campaña publicitaria que ha invadido el metro
neoyorquino.
En esta ocasión solo se ve esa silueta en blanco y negro en la
esquina izquierda de arriba sobre un superficie blanca y abajo a la
derecha la fecha de estreno, 25 de marzo.
Los creativos publicitarios ni
siquiera han necesitado escribir el nombre de la serie en su anuncio.
Un golpe genial que demuestra la cantidad de seguidores que tiene la
adictiva
Mad Men."
Aquesta campanya publicitària tan minimalista a despertat l'instint creatiu del passatgers del metro i s'han dedicat a "acabar de dibuixar en l'espai en blanc", inclús s'ha fet un concurs promocionat per la pàgina web
Gottamist. Gotham és el nom que rep NY al còmic de Batman.
Però què passa si repassem els anuncis dels anys 50 i 60? Ens
trobaríem amb un anunci de Volkswagen amb el seu minimalista eslògan
Think small (pensa petit). Fixeu-vos en la similitud dels dos anuncis!!
Evolució del publicistes al llarg dels anys